Web Analytics

Partner bij Van Eijck sinds 2018

Ingmar Dobbelaar (1965)

"Ik werk het liefst in vrijheid aan een opdracht. Als echte zelfstarter vind ik snel mijn weg in een organisatie. Het probleem zit vaak in de samenwerking. Dan zijn collega’s nog nooit bij het callcenter geweest, ze hebben zelfs nog nooit met elkaar gesproken! Het besef dat iedereen klant is, ook medewerkers, ontbreekt en dat demotiveert de mensen van het callcenter. Ik daag ze uit: 'Dit is de koers die we willen volgen, maar jij kunt meebepalen hoe we dat doen. En ik steun je erin.'
Van opdrachtgevers hoor ik vaak terug dat ik goed ben in de inhoud, maar ook in het in beweging brengen van de organisatie om resultaat te bereiken. Ook zien ze dat mensen mij vertrouwen. Een verborgen agenda heb ik nooit, ik zeg wat ik zie en ik zeg wat het is."

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
06 516 202 39
CV

Waarom Van Eijck & Partners?

"Van Eijck & Partners is een club die op een menselijke manier verandering teweegbrengt in organisaties. Die filosofie spreekt me aan. Mijn ervaring is dat die menselijke maat vaak ontbreekt, terwijl je juist succes bereikt door inhoud, techniek en cijfers te combineren met het belang van de medewerkers."

Opleiding en ervaring

  • Bedrijfskunde, Nyenrode Business Universiteit
  • Informatica, Haagse Hogeschool
  • sinds 1992 projectleider, interim-manager of consultant in vakgebied klantcontact en dienstverlening
  • ervaring in zowel publieke als private sector (banken, verzekeraars, telecom).

Inzetbaar voor

Alle vragen op het gebied van klantcontact en dienstverlening, bijvoorbeeld:

  • productiviteit en kwaliteit klantenservice op hoger plan brengen
  • vergroten klant- en medewerkerstevredenheid
  • ontwikkelen en invoeren klantcontactstrategie
  • kennismanagement
  • klantsignaalmanagement.

Sterke punten

  • allround expertise: goed thuis in zowel proces-/organisatiekant als techniek/ict
  • analyseert snel en geeft duidelijke uitleg
  • verbindend, stimuleert samenwerking.

Motto

 "Zorg dat medewerkers gemotiveerd en betrokken zijn"

"Mijn motto is gebaseerd op mijn ervaring. Meer efficiency en minder kosten, meer tevreden medewerkers en meer tevreden klanten gaan moeiteloos hand in hand. Die winst bereik je door medewerkers erbij te betrekken en hen te motiveren. Dat doe ik bijvoorbeeld door hen te stimuleren met elkaar te praten en ook door iedereen eerlijk en fair te behandelen. Ik word het gelukkigst als ik gedemotiveerde medewerkers zie veranderen in mensen die opbloeien, die hun nek weer durven uit te steken en initiatief nemen."

 

Opdrachten (selectie)

  • Inspectie Leefomgeving en Transport: reorganisatie klantcontactcenter (resultaat: transformatie naar gerespecteerd frontoffice, door kwaliteitsverbetering en meer efficiency)
  • XS4all: als interim-manager supportteam begeleid bij verbetering aanpak van kwaliteitsmanagement, kennismanagement, verandermanagement en customer journey
  • ONVZ: projectleider invoeren nieuwe cloud-CRM-applicatie;
  • Enexis: invoeren permanente ketenverbetercyclus op basis van klantsignaalmanagement
  • Triodosbank: advies voor selectie CRM-systeem klantcontactcenter.

Inspiratie

"Inspiratie haal ik uit alles wat ik doe, eigenlijk. Ik vind mijn werk leuk en met een werkweek van vier dagen heb ik voldoende tijd om ook te genieten van thuis, sport en sociale contacten. Ik sta voor veel dingen open en trek mijn eigen plan, ik zou niet anders willen."

Joviale oprichter Van Eijck & Partners die onconventionele aanpak niet schuwt

lees meer

Senior partner die floreert in politiek-gevoelige omgeving

lees meer

Energieke verandermanager die mensen in beweging brengt

lees meer

Dé expert in klantcontact en klantervaring

Lees meer

Expert in klantcontact met oog voor de menselijke maat

lees meer

No-nonsense jurist die álles weet van toezicht en handhaving in het sociaal domein

lees meer

Strategisch denker met hart voor vernieuwing

lees meer