Web Analytics

Analyse, onderzoek, advies en uitvoering

Van Eijck & Partners lost problemen in organisaties op. Van ineffici├źnte processen tot gebrek aan toezicht, van een aanpak die niet werkt tot resultaten die onder de maat blijven, van stroperige samenwerking tot budgetoverschrijding. Elk probleem en elke vraag is anders.

Wat is, bij al die verschillende problemen, de rode draad in onze aanpak?

Kijken, luisteren, onderzoeken, analyseren

We stellen vragen, we voeren gesprekken, we luisteren goed naar alle betrokkenen van hoog tot laag in de organisatie en we zetten onze kennis en ervaring in. Zodat we in korte tijd de achterliggende oorzaken van de problemen vinden. Oftewel: de 'vraag achter de vraag' verhelderen. Onze bevindingen verwerken we in een korte probleemanalyse (bij voorkeur niet langer dan 2 A4'tjes).

Het probleem concreet benoemen

We zijn respectvol en vriendelijk, en humor is een van onze wapens. Maar we zijn ook niet bang het probleem of de crisis duidelijk en concreet te benoemen, want dat is de eerste voorwaarde voor de oplossing. Met de spreekwoordelijke 'elephant in the room' weten wij wel raad; we verscherpen het beeld zodat de oplossing ook duidelijker wordt.

Voorstel en offerte

We presenteren en bespreken onze oplossing(en) in een voorstel. Bij voorkeur met offerte zodat u ook weet waar u financieel aan toe bent. U kunt rekenen op een redelijk tarief en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Uitvoering

Bij Van Eijck & Partners blijft het niet bij een advies of voorstel. Liever lossen we uw probleem op in de praktijk. We benutten bestaande middelen en systemen, we zetten zoveel mogelijk het potentieel aan capabele medewerkers in en brengen mensen in beweging. Zo zorgen we ervoor dat er ook echt iets verandert.

Toekomstbestendig resultaat

Ook als we weer vertrekken, moet het goed blijven gaan. Daarom werken we toe van 'onbewust onbekwaam' via 'bewust onbekwaam' naar 'bekwaam' en steken we veel energie in het opbouwen van vertrouwen - de basis voor succesvolle teams. Ons doel is uw organisatie een stap verder te brengen in haar ontwikkeling en zo de kwaliteit te vergroten - of het nu gaat om een analyse van de klantcontacten van het callcenter, het in de steigers zetten van een compleet nieuwe organisatie rond het Veiligheidshuis of effectief geregeld toezicht en handhaving voor Jeugdwet en Wmo.